Alte două proiecte de management urmează a fi implementate în cadrul AMDM! Secțiile vizate și primele obiective conturate


Agenția Medicamentului și Dispozitivelor Medicale (AMDM) anunță despre inițierea altor două proiecte de management. Acestea urmează a fi puse în aplicare în cadrul Laboratorului pentru controlul calității medicamentelor și Serviciului nimicire medicamente, astăzi, 20 decembrie, fiind stabilite primele segmente ce necesită a fi revizuite și îmbunătățite.

 

 

Astfel, printre obiectivele și prioritățile de bază ale Laboratorului pentru controlul calității medicamentelor, ce fac parte din proiect, se numără revizuirea, ajustarea și actualizarea procedurilor ce țin de etapa de primire a mostrelor de medicamente, analiza acestora, astfel încât să fie înlăturate deficiențele operaționale, dar, în același timp, să fie asigurat controlul operativ al calității produselor.

 

 

 

 

În ceea ce privește Serviciul nimicire medicamente, se planifică gestionarea cât mai eficientă a managementului medicamentelor expirate, prin modificarea legislației ce ar permite incinerarea medicamentelor. Este de precizat că facilitarea procedurii de incinerare ar simplifica metodele de distrugere a medicamentelor și ar avea un impact pozitiv major asupra mediului. La fel, proiectul de management mai prevede elaborarea mecanismului de colectare a medicamentelor expirate de la populația generală.

 

 

 

Ambele proiecte urmează a fi definitivate, astfel încât, în perioada imediat următoare, să fie dat startul implementării acestora.

 

 

Menționăm că fiecare proiect va dura 12 săptămâni, iar, la fiecare două săptămâni, va fi prezentată retrospectiva progreselor înregistrate.

 

 

Amintim că un asemenea proiect se află în plin proces de desfășurare în cadrul Secției Autorizare medicamente, fiind conturate deja un șir de performanțe.